ads2

ads3

Ikan Bawal Masak Apa Sedap?

Ikan Bawal Masak Apa Sedap? ~ As We know lately has been searched by consumers around us, perhaps one of you personally. People now are accustomed to using the net in gadgets to see image and video data for inspiration, and according to the title of the post I will talk about about Ikan Bawal Masak Apa Sedap? up to date

10 Resepi Ikan Bawal Sedap & Wajib Cuba Saji.my
10 Resepi Ikan Bawal Sedap & Wajib Cuba Saji.my }}

Ikan Bawal Masak Apa Sedap?

Kenali Ikan Bawal

Ikan Bawal adalah jenis ikan air tawar yang terkenal di Malaysia. Ikan ini mempunyai ciri-ciri fizikal unik dan mempunyai rasa yang sedap. Ikan bawal terbahagi kepada dua jenis iaitu ikan gergasi dan ikan bawal biasa. Ikan bawal biasa adalah jenis yang biasa tumbuh di sungai dan kolam di Malaysia. Ikan bawal gergasi pula adalah jenis yang tumbuh di laut serta lebih besar daripada ikan bawal biasa.

Masakan Ikan Bawal

Ikan bawal boleh digunakan untuk pelbagai masakan. Ikan bawal boleh dimasak dengan cara direbus, digoreng, dibakar, ataupun dimasak dengan rempah-rempah. Ikan bawal yang direbus atau digoreng adalah yang paling popular di Malaysia. Ikan bawal juga boleh dimasak dengan cara yang mudah seperti meletup, masak lemak, dan masak tomat.

Bahan-Bahan yang Diperlukan

Bahan-bahan yang diperlukan untuk memasak ikan bawal adalah ikan bawal yang bersih, bawang putih, halia, cili, bawang besar, sos cili, garam, gula, dan minyak. Anda juga boleh menggunakan rempah-rempah lain seperti kunyit, jintan, lada, dan lain-lain rempah-rempah sebagai tambahan.

Kaedah Masakan

Untuk memasak ikan bawal, anda perlu pertama-tama mencuci ikan bawal dengan bersih. Kemudian, anda perlu memotong ikan bawal ke dalam beberapa keping. Seterusnya, anda perlu menumbuk bahan-bahan di atas sehingga halus. Kemudian, anda perlu memanaskan minyak dalam periuk dan masukkan bahan-bahan yang telah ditumbuk ke dalam periuk tersebut. Masukkan juga ikan bawal ke dalam periuk tersebut dan masak sehingga ikan bawal masak. Kemudian, anda boleh hidangkan ikan bawal masak tersebut.

Hasil Akhir

Ikan bawal masak yang dihasilkan adalah sedap dan menyelerakan. Rasa daging ikan bawal yang dimasak dengan rempah-rempah akan menambahkan lagi rasa yang sedap. Ikan bawal masak adalah salah satu masakan yang paling popular di Malaysia kerana ia sedap dan mudah disediakan.

Your Ikan Bawal Masak Apa Sedap? images are ready. Ikan Bawal Masak Apa Sedap? up to date are a topic that has been searched for and liked by netizens now. You can Download or bookmark the Ikan Bawal Masak Apa Sedap? up to date files here

LihatTutupKomentar

ads1

close